OMA STERK // ONLINEMARKETINGADVIES

Verlies de controle over je merk

Ted talk van Tim Leberecht. Hij vertelt over 3 manieren om (zinvol) controle te verliezen over je merk.

Als je geen 6 minuten de tijd hebt om naar Tim te luisteren, vertel ik je wat ik het belangrijkste vind van zijn verhaal.

Zijn insteek is dat je als merk geen controle hebt over je reputatie. Dat had je al nooit, maar door o.a. social media en de controle die klanten willen hebben ben je die controle helemaal kwijt. Een van zijn punten is om klanten en werknemers juist die vrijheid te geven die ze willen. Dat zorgt voor meer binding met je merk en uiteindelijk voor hogere verkopen.

Dat is een visie die ik wel onderschrijf. Uiteraard geldt dat niet voor alle bedrijven, maar veel bedrijven kunnen wel wat leren van de praktijken van Radiohead en Patagonia die Tim in zijn praatje noemt.

Stop met het krampachtig mangenen van je reputatie, maar maak gebruik van 'the crowd', door te zorgen dat zij een goede ervaring hebben met je merk of product worden zij namelijk je partner.




Deze blog is geschreven door .