OMA STERK // ONLINEMARKETINGADVIES

Online B2B brandbuilding

Lekker veel vaktaal weer in de titel. In OMA-taal staat er: hoe zorg je dat je op de zakelijke markt, online aan je profilering kan werken.

Bedrijven die voor 'gewone' klanten werken vragen zich vaak al af waarom ze online aan hun image moeten werken. (Mocht dat zo zijn, ik leg het je graag even uit...)

Maar om de een of andere reden is dit voor bedrijven die aan bedrijven leveren nog een veel grotere vraag.

imago vs identiteit

Vaak wordt er gedacht dat zodra een merk eenmaal bekend is het werk gedaan is. Maar aan je imago en profilering werken is een doorlopend proces. Even simpel: de identiteit van je organisatie is wat je bent, hoe je gezien wil worden. Het imago is hoe klanten je organisatie zien. Hier kan een verschil in zitten. Of eigenlijk, hier zit een verschil in. Dus je bent als organisatie continu aan het bijsturen om te zorgen dat identiteit en imago dichter bij elkaar komen te liggen.

Uiteraard kan dit ook online. Sterker nog, het is verstandig dit online te doen, om de doodsimpele reden dat je je resultaten goed kunt meten, je campagne ondertussen kan aanpassen en steeds gerichter te werk gaan.

Voor dummies!

Het Amerikaanse 'business audience marketing'-bureau Bizo heeft een gratis exemplaar van het boek "Building a B2B Brand Online for Dummies" online gezet. Het boek is Voor iedereen te downloaden, in ruil voor een e-mailadres.

Het is een interessant stuk om te lezen en 'voor dummies' dus iedereen zou er iets mee moeten kunnen. Mocht je nou geen zin hebben om het boek te lezen, of er toch geen snars van snappen? Neem dan gerust even contact met me op, dan kijken we samen even of er ook handige tips in staan voor jouw organisatie.


Deze blog is geschreven door .