OMA STERK // ONLINEMARKETINGADVIES

Adwords

Door middel van (Google) Adwords kun je een website of product nog beter onder de aandacht brengen. Je website wordt dan genoemd in de opvallende advertentieblokken boven of naast de normale 'organische' zoekresultaten.

Hoe werkt dat?

Het werkt (versimpeld) als volgt:
We kiezen een aantal zoekwoorden waar je graag op gevonden wil worden. Daar schrijven we een aantrekkelijke advertentietekst bij die vertoond moet worden. Je betaalt per doorklik, dus vervolgens bepalen we wat een klik op jouw advertentie mag kosten. En dan kan de advertentie van start.

Google bepaalt vervolgens hoe hoog je advertentie komt te staan. Daar hebben ze een formule voor:
kwaliteitscore x bod = positie.

Die kwaliteitscore wordt onder ander bepaald door hoe goed je website aansluit bij de advertentie.

Verbeteren

Gedurende de looptijd van de campagne kunnen we de advertenties steeds beter laten scoren. Door aanpassingen aan je website te doen, de advertentie te verbeteren, aanpassingen te doen in de zoekwoorden en de bieding die je per advertentie doet.

Ifitos

Ik doe dit onder andere voor Personal Trainer Guy Plijnaar en zijn bedrijf Ifitos.

Guy werkt in Arnhem en zoekt daar ook zijn klanten, dus daar hebben we een gerichte campagne voor opgezet. Dat betekent dat we dan vooral gevonden willen worden op 'Arnhem' gecombineerd met alles wat een Personal Trainer kan doen. Dus die zoekwoorden geven we dan aan. Daarnaast schrijven we een aantal advertenties die mensen moeten aantrekken. Bijvoorbeeld:

"Personal Trainer Arnhem | ifitos.nl
Afvallen met een Personal Trainer in Arnhem?Ifitos werkt."

Ik maak altijd meerdere advententies, zodat we gedurende campagne kunnen monitoren welke advertenties het beste werken. Daarnaast monitor ik welke zoekwoorden goed lopen, duur en niet zo duur zijn etc etc. Daar pas ik de campagne dan weer op aan, zodat het beste resultaat behaald wordt!